Drugi krug Porina – hebala vam familija mater!

 porin-2

Mislim da će Elemental i Sara dobro proći kod onog urbanijeg dijela Porinovih glasača, a uz to su prihvatljivi i onima drugima, ali obzirom da su zajednički album objavili ona dva okota Oliver i Gibonni, plašim se da će oni po običaju izdominirati jer kad nove albume objave oni, Gnjavassimo ili Badrićka, glasačko tijelo Porina složno klekne na koljena da im se napuši kurca. S druge strane, posljednjih par godina klatno Porina kao da se polako pomiče u tom „urbanijem“ pravcu pa ‘ajmo sačekati do 16. veljače i nominacija za drugi krug, onda ćemo vidjeti tko je još u igri i možemo li mi normalni glasači nešto napraviti da spriječimo seljobere i čobane da po običaju prevladaju…“ 

Ovo sam napisao prije tri tjedna u tekstu „Kako sam glasao u prvom krugu Porina“ i žao mi je što se potvrdilo da sam bio u pravu. Nije to zato što sam ja nešto bogomdan pametan, već znam da glasačko tijelo Porina čine „struka“ i „profesionalci“ koji su kroz povijest dodjele ovih nagrada pokazali da ne bi znali prepoznati dobar album ni da ga nagaze na ulici. Otuda skandaloznih 12 nominacija za „Familiju“, zajednički izbljuvak Olivera i Gibonnija na kome su okupili škart koji im je ostao s prethodnih solo izdanja, na brzinu otpjevali par pjesmičuljaka zajedno i sve to navrat nanos objavili kako bi Porinove ovce i ove godine imao tko strizati, obzirom da nije bilo novih albuma Gnjavassima, Nine i sličnih kreatura.

Teza s početka teksta pokazuje se točnom: otkako je prije nekoliko godina malo provjetreno glasačko tijelo nagrade, „urbani“ izvođači su počeli lagano dominirati, iako je u ovoj kaljuži od scene bespredmetno govoriti o urbanoj i ne-urbanoj glazbi, no dobro. Tako su u glavnoj kategoriji albuma godine nakon prvog kruga ostali Elemental, Sara Renar, Let 3, Detour i gore pomenuti Duo Pegla. Na stranu to što su Let 3 snimili smeće, a album Detoura je prije kompilacija nego novo izdanje, Elemental i Sara imaju po svim uzusima ponajbolje albume 2016. ali će u ovom izboru najvjerojatnije ostati kratki. Između ostalog i zato što će „urbano“ glasačko tijelo raspršiti svoje glasove. I ja sam bio u velikoj nedoumici za koga se odlučiti, na kraju sam glas dao Sari. Najbolji trenuci Elementala su bolji od najboljih trenutaka Sare, ali „Tijelo“ ima problem koji imaju gotovo svi dvostruki albumi: bio bi još bolji da je jednostruk i da sam ga ja slagao… 🙂  Dakle, džaba sam krečio, ali nikad ne znaš…

 

U kategoriji najbolje pjesme šljam je više došao do izražaja, pa su tu Gnjavassimo, Nina i Gibonni (premda mi je „Udica“ pristojna stvar, jedna od rijetkih njegovih koje mi se sviđaju), tu je i mlada Osječanka Mia Drmšić koja obećava kao mlada kantautorica ali „Život nije siv“ je bezvezni popić, tako da je najmanje zlo u ovoj kombinaciji Detour i pjesma „Tvoje lice se promijenilo“, inače stara desetak godina kada ju je Yammat prvi put snimio. Favoriti: Gibo i Nina koja se javno hvali kako je njena stvar „Dani i godine“ postala najizvođenija pjesma u svatovima. Eto, onoga čega se pametan stidi, time se budala hvali: ako ti je cilj u životu pisati pjesme koje će se izvoditi u svatovima onda stvarno svaka ti čast…

 

Još jedna sramota: u kategoriju najboljeg novog izvođača ničim izazvan ubacio se izvjesni Mario Petreković, natjecatelj u onom negledljivom TV showu „Tvoje lice zvuči poznato“ koji nije snimio niti sekunde originalnog autorskog metrijala koliko ja znam ali konjinama iz glasačkog tijela Porina to nije bitno. U konkurenciji Antonele Doko i Zrinke Posavec, bilo koji drugi ishod osim Zrinkine pobjede bio bi blasfemija. Kažem ja i glasah za nju!

Kategoriju najboljeg albuma zabavne glazbe poslao sam u kurac (Rozga, Kesovija…), za pop album glas sam dao grupi Detour koja je ipak outsider u konkurenciji „Familije“ i Nene Belana, dok se u kategoriji rock albuma nisam ni trenutka dvoumio: Let 3 i M.O.R.T. nisu zaslužili ni nominaciju, a ako ima pravde pobijedit će Drugi način i „Zgubidan“. Što znači da neće, poznavajući moje prognozerske sposobnosti… U kategoriji albuma alternativne i klupske glazbe glas sam dao Sari Renar, dok su očiti favoriti Elemental (Postolar triper su tu debelo zalutali).

 

Što se vokala tiče, bojkotirao sam kategorije muške i ženske vokalne izvedbe iako je zanimljivo da Gnjavassimo ove godine nije uopće ušao u drugi krug iako je posljednjih pet-šest godina bio pretplaćen na ovu nagradu. Josipa Lisac je favorit u ženskoj kategoriji, ali ovdje moram ponoviti ono što govorim već sto godina: u ovim, nazovimo ih glavnim kategorijama, ne smije biti netko tko u tekućoj godini nije objavio ful album! A Josipa, Nina i Gnjavassimo imaju samo singlove što je nepošteno prema onima koji su se potrudili objaviti cijeli album. A da ne govorimo o tome da bi to natjecanje učinilo zanimljivijim i više izvođača bi bilo u mogućnosti osvojiti nagradu.

U kategoriji najbolje izvedbe grupe s vokalom glas sam dao Elementalu ispred Detoura i Parnog valjka (odakle su njih iskopali za boga nemiloga? 🙂 ), a u kategoriji najbolje vokalne suradnje dugo sam se dvoumio da li uopće glasati jer pobjednici su poznati (Dva familijarna izroda). Na kraju sam progutao govno i dao glas suradnji Jinxa i Davora Gopca „Maradona“ koja je obično smeće i drugi težak promašaj Jinxa zaredom („Jesmo li dobro“ još je i gora). Na što se ovaj nekad tako dobar bend srozao, to nije za vjerovati…

U kategoriji najboljeg koncertnog albuma glas sam dao Matiji Dediću za „Matija svira Arsena – Live in ZKM“ iako album uopće nisam čuo, ali sam Matiju gledao s tim programom u osječkom Dječjem kazalištu prošle godine. Najboljim tematsko-povijesnim albumom proglasio sam Đavole i njihov „Live in Studio M“ koji vjerojatno nema šanse protiv reizdanja „Vrijeme je da se krene“ Majki, ali nabavite ga ako vam se pruži prilika čisto da čujete kako su Đavoli prašili u svojim najboljim danima. Ja sam ih gledao uživo nekoliko puta u drugoj polovici 80-ih i ovo je album koji je baš pokrenuo lijepe uspomene kod mene…

 

Tu smo još imali najbolju instrumentalnu izvedbu (izvan klasične i jazz glazbe) za koju je nominiran jazz izvođač – Matija Dedić i skladba „Ni ti ni ja“. Sjajna stvar kojoj sam dao glas ali njemu je ipak mjesto u jazz kategorijama. U kategoriji najbolji video broj glas sam dao Mii Drmšić, ovaj put po zavičajnoj vezi, jer su joj konkurencija Gnjavassimo i Gibon koji će vjerojatno nagradu i osvojiti. Najboljim albumom raznih izvođača proglasio sam „Karlovačko Rockoff“ urednika mog kolege po tipkovnici Hrvoja Horvata, a za najbolje likovno oblikovanje nagradio sam Mirona Milića i Dušana Jungića za omot Elementalovog „Tijela“. Nagrada će vjerojatno otići u ruke Let 3 za tako-oh-provokativni omot Angele Merkel koja sere. Moš’ mislit’, serem i ja pa to ne znači da zaslužujem nagradu zbog toga… 🙂

And that’s all folks! Kategorije poput albuma popularne duhovne glazbe i vedeta poput Čede Antolića ili Emanuela sam glatko odjebao, kao i kategorije folklorne ili tamburaške glazbe u koju su pripustili Jacquesa Houdeka. To zlodjelo nisam čuo i smatram se sretnim zbog toga…

Za dva tjedna ćemo vidjeti što sam pogodio, a što sam fulao. Pitali su me neki hoću li i ove godine pratiti dodjelu Porina i izvještavati u realnom vremenu kao prije par godina što su rekli da je bila fora. Jest, bila je fora, ali nisam siguran da imam živaca za gledati cijelu dodjelu; mislim, ako čovjek hoće počiniti samoubojstvo, postoje i manje bolni načini da se to izvede…

Hadžo, dobitnik Porina za životno nedjelo

 

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u Svašta nešta. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

